Google EMD Algoritması

Google EMD (Exact Match Domain) algoritması easaslı olarak 2 şekilde siteleri tertip etti. Bunlardan ilki anahtar kelimeler ile birbiriyle uygun domainlerin alınıp domain kalitesinden faydalanıp içeriklerin kalitesiz ve hata backlink almış sitelerdir. Örnek sunmak gerekirse "araba oyunları"kelimesinde yükselmek amaçlı arbaoyunları.*** diye tek domain ile rahatlıkla o kelimede yüksemeyi hedef alan siteleri önlemek için bu şekilde tek algoritma geliştirildi. Nedeni Ise bu sitelerin içeriklerinin eksik ve backlinklerinin alakasız ve değersiz meydana gelmesine nazaran googlede üst sıralara çıkması üyeler aracılığıyla negatif tek netice doğuruyordu.Bu metot ile bu şekilde üst sıraları hedef alan sitelerin hepsinin sıralaması değişti ve tek çoğu spam cezasına çarptırıldı. Bir öbür etki sahası ise edinilen backlinklerin ilgi seviyesine yönelik etkilerini tertip etmeyi amaçlamıştır. Bu algoritmas güncellemesinden öncesinde dik tek değere sahip tek sitedene benzer içeriğe sahip olmayan tek sitenize link alımı sizin sitenizi hemen üst sıralara çıkartmanızı sağlıyordu ve hiç tek iş gerektirmiyordu. Fakat bu EMD algoritmasıyla bu durumun önüne geçilmesi ile edinilen backlinkin link çıkışı yapılmış olan sitenin başlık, izahı ve url bölümünü tarayarak link çıkışının yapıldığı kelime ile tek eşleşme aranır bu şekilde tek eşleşme netice bulursa o backlink gösterişli bi backlink olarak algılanırdı. Fakat bu şekilde tek eşleme olmaması halinde o link çıkışının hiç tek tesiri olmayacaktır. Örnek sunmak gerekirse motor.com adresine sahip kocaman tek sitesen algoritma güncellemesi öncesinde otomobil kelimesi ile diğer tek siteye link çıkışı o siteyi kolay bir şekilde otomobil kelimesinde üst sıralara taşırken EMD güncellemesi ardından bu backlinkin değeri epeyce düşük tek ölçüt sahip olmuştur. Peki bu algoritmada baclinkin gösterişli olabilmesi amaçlı ne yapılmalıdır. Link verilen kelimenin link çıkışı yapılmış olan sitenin başlık detaylı bilgi ve url bölümünde link çıkışındaki kullanılan anahtar kelimenin url veya başlıkta yer alması lazımdır gösterişli backlink amaçlı bu sebeple tanıtım yazılarının belli bir süre ek olarak ehemmiyetini anlayabiliriz. Bİr misal ile açıklayalım. Mesela; Oyun -> Oyunlar.com // oyun kelimesinden verilen link bu adresteki site amaçlı link çıkışı sağlanan siteye tesiri olacaktır. Araba Oyunları -> Oyun.com/araba-oyunlari/ Bebek bakımı -> Bebecik.com/bebek-bakimi/