SEO'da link yapısını anlatmadan öncesinde , site içi link nedir , kısacası bundan bahsederek başlamamız daha uyumlu olacaktır . antalya seo
Site içi Linkler
Site içi linkler , benzer alan adı içerisinde bulunan çeşitli sayfalara verilen bağlantılardır . Misal sunmak gerekirse; sitenizdeki menü kısmının meydana geldiği bölgede bulunan , " hakkımızda " , " ürünler " , " kontakt " benzeri sayfalara gitmeye yarayan bağlantılar site içi linklerdir .
Kod Örneği
<a href= " http://www . siteniz . com/ " title= " Anahtar Kelime " >Anahtar Kelime</a>
Üç çeşitli sebepten nazaran site içi linkler kullanılır .
Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların internet sitenizde gezinmesine , aradıklarını bulmalarına faydalar .
Site hiyerarşisini tespit etmeye yardımları olabilir .
Arama motorlarının sitenizin muhtevanını anlamalarına yardımları olabilir .
Bizim bu makalede odaklanacağımız konu , yukarıdaki maddelerden en sonuncusu .
Site içi Bağlantılar ve SEO Link Yapısı
Site içi linkler arama motorları amaçlı manipülasyon tabelaları gibidir . Arama motorları linkler yardımıyla sitenizde bulunan içeriklere ulaşırlar . Internet sitenizi otoyol olarak düşünecek olursak; linkler tek bakıma işaret levhalarıdır .
Anchor text link adı verilen yolla ( bkz . yukarıdaki kod örneği ) işaret levhalarına içerik yazabiliyoruz .
Örnekler vererek devam edelim .
SEO
Yukarıda SEO sayfamız amaçlı kullanmış olduğumuz anchor link yardımıyla hem siz alakalı irtibatın SEO sayfasına gittiğini anladınız , benzer zamanda arama motorları bu sayfayı taradıklarında vermiş olduğumuz linkte SEO ile alakalı içerik meydana geldiğini anlamış oluyor .
Bu örnekte ise sadece link vermiş olduk . SEO linki örneğinde , arama motoru verdiğimiz linkteki muhtevanın SEO ile alakalı meydana geldiğini anlayacak ipucuna sahipken , Seo Paketleri linkinde arama motoruna amaç sayfadaki muhtevanın nasıl alakalı meydana geldiği bilgisini vermedik .
dijital işte icerik işte uretimi işte ve işte yonetimi/
Bu linkte ise title etiketi kullandık . Fare ile irtibatın üst kısmına geldiğinizde " içerik idaresi " yazısının belirdiğini göreceksiniz . Bu şekilde arama motoruna yukarıdaki linkteki amaç muhtevanın " içerik idaresi " meydana geldiğini bildirmiş olduk .
Amazon , Wikipedia benzeri siteleri incelediğinizde site içi linklerin ne civarı ustaca kullanıldığını göreceksiniz . İşte bu sitelerin SEO'daki başarılarının en kocaman sırlarından biri site içi link taktikleri . Mesela Wikipedia'da her tek konu başlığında aşağı yukarı 3 çeşitli konuya site içi link verildiğini göreceksiniz . Bir Takım uzunca makalelerde bu sayı 30 civarı olabiliyor .
Site içi SEO link yapısı neden önemlidir?
Site dışı link almak zaman geçtikçe zorlaşıyor . Daha da önemlisi; bu tip linklerle uzunca zamandır uğraş eden Google , spam kaynaklardan para ödeyerek aldığınız linkleri algılayacak suni zekaya eriştiği amaçlı , site dışı link alırken ( satın almaktan bahsetmiyoruz ) link aldığınız sitenin içeriğine , farklı hangi sitelere link verdiğine ve üstelik hangi sitelerden link aldığına dahi uyarı etmeniz gerekmektedir .
Durum böyleyken ne yapıyoruz? Elimizin altında , birçok çoğumuzun farkında meydana gelmediği tek fırsattan kullanarak , site içi içeriklerimizden bizzat iç sayfalarımıza bağlantılar veriyoruz . Tabiki bunu yaparken ölçüyü kaçırmamak gerekmektedir .
Özellikle ürün/hizmet sayfalarında bu imkanı kullanırken dikkatli olmanız gerekmektedir . Tek Sürü aşırıya kaçarsanız spam yaptığınızı anlaşılacak ve Google aracılığıyla cezalandırılacaksınız . ( Imkanı kaçırmadık , Google cezaları sayfamıza site içi link verdik )
İmdadımıza blog yazıları yetişiyor . İşte bu blog makalesinde yaptığımız benzeri siz de ihtisas alanınızla alakalı açıklayıcı , detaylı ve kişilerin okuduğunda ciddi anlamda birşeyler öğrenebilecekleri yazılar yazarak , içlerine aşırıya kaçmadan bağlantılar ( linkler ) serpiştirebilirsiniz .
Site dışı SEO Link Yapısı nedir?
Yukarıda anlattığımız bütün şartlar site dışı SEO link yapısı amaçlı de geçerlidir . Tek farkı , irtibatın farklı tek alan akabinde bizzat alan adınıza inşa edilmiş olmasıdır . Uyarı etmeniz gerekli olan hususları aşağıda sıraladık . Dikkatli olmanızı , ivedî etmemenizi ehemmiyetle hatırlatırız .
Başka tek alan akabinde bizzat alan adınıza link verirken aceleci davranmayın . Bütün linkleri tek gün içerisinde vermeye kalkışırsanız ve tek anda toplanmış sayıda link sahibi olursanız , Google spam yaptığınızı düşünecektir . Bu işi vakte yayım . Ticari siteler amaçlı haftada bir/birkaç sayıda link alınması yetecektir . Fakat tek gün içerisinde 500 link alır ve sonrası zaman bıçak benzeri keserseniz bu vaziyet naturel görünmeyecektir .
Link aldığınız sitenin muhtevanını , verdiği ve aldığı linkleri incelemenizi öneri ederiz . Kalitesiz , spam sitelerden alacağınız linkler yarardan tek sürü kayıp getirecektir .
Sürekli benzer anchor text kullanarak link almaktansa benzer manaya iştirak eden çeşitli tümceler kurarak anchor text link oluşturmanızı öneri ederiz . Bu konuda yukarıdaki " google cezaları " linkimizi misal gösterebiliriz . Anchor text olarak " Google cezaları " mahaline " Google aracılığıyla cezalandırılacaksınız " cümlesini kullandık .
Sürekli benzer sayfaya link almayın . Sitenizdeki çeşitli içeriklere de link verilmesini sağlayın . Bununla Birlikte sürekli anchor text linkler almanız da naturel görünmeyecektir . Alacağınız linkler içinde rastgele tek anchor text içermeyen , sadece url'den meydana gelen linkler meydana gelmesine uyarı edin .
Link oluşturma teknikleri başlıklı yazımızda konu ile alakalı ipuçlarına göz atmanızı öneri ederiz . Teknik tek konu meydana gelmesine karşın , yazıyı mümkün olduğunca yalın , anlaşılır şekilde anlatmaya çaba ettik . Bu konuyla alakalı tabiki hepten ayrıntıya girilebilir . Bu istikamette tek talebiniz olursa aşağıda yorum kısmına düşüncelerinizi yazmanızı bekliyoruz .