Arama motoru optimizasyonu ( Search Engine Optimization ) , bulma motorlarının internet sayfalarını ek olarak pratik bir biçimde taramasına imkân imkanı sunan teknik düzenlemelerdir . İngilizce kısacası " SEO " ( Search Engine Optimization ) olarak ifade edilmektedir . Bununla beraber bulma motorları , bulma neticelerini listelerken algoritmik başka bir deyişle matematiksel bir mimari kullanmaktadır . Bu sebeple internet geliştiricileri; yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya uyarı ederek oluşturmak durumundadır . İnternetin uygun fiyat anlamdaki gücünün çoğalması neticesinde süratle yaygınlaşmaya başlamıştır .
Site İçi SEO ( On Page SEO ) [değiştir | kaynağı değiştir]
Site içi düzenlemeler; bulma motorlarının siteyi itinalı bir şekilde okumalarına ve anlamlandırmasına destekçi olabilir . Bulma motorları; rastgele bir siteyi muhtevası ile değerlendirirken kullanıcı deneyimini gözönünde bulundurur ve algoritmasını o deneyimlere paralel olarak oluşturur . Esasen bulma motorlarının en büyük maksadı da kullanıcıların aradığı neticeleri onlara sağlamak .
Site içi SEO işlemlerine örneğin " W3C Geçerlemesi , robots . txt , uyumlu başlığın kullanılması , görsellerdeki çözünürlük kalitesi , alan ismi ( domain ) uygunluğu , özgün yazı , site hızı " benzeri metodlar gösterilebilir .
Site Dışı SEO Site dışı SEO inşa etmek amaçlı ansızın çok çeşitli teknikler vardır . En fenomen olanları ise sitenin kalifiye ve yüksek backlink sayısına sahip olmasıdır . Backlink , bir web sitesinin öbür bir siteye verdiği linktir . Fakat enbaşta Google olmak üzere tüm bulma motorları; manipüle edilmiş backlinklere karşıdır . Bunun sebebi , backlinklerin bulma motorları nezdinde bir referans olmasıdır . Dolayısı Ile bulma motorları , yapay bir referansı onay etmeyecektir . Bu anlamda internet sitesine iştirak eden backlinklerin gerçek üyeler aracılığıyla hakikaten verilmesi gerekiyor . Bunun gerçekleştirilmesi de kalifiye ve insanlar aracılığıyla hakikaten beğenilen web sitesi inşa etmek ve bu internet sitesinde ilgi uygun içerikler yayınlamaktır . Bu sayede vatandaşların sitenize backlink vermesini sağlayabilirsiniz .
Backlinkler dışında bulma motorları; kullanıcı deneyimlerini gözönünde tutarak web dünyasındaki pekçok sinyalden yararlanır ve algoritmalarını bu sinyaller ile dayandırır . Toplumsal medyadaki organizasyon , marka bilinilirliği benzeri pekçok etken de bulma motorlarının uyarı ettiği alanlardır . Dolayısı Ile bu alanlardaki etkinliğe de önem verilmelidir .
SEO: Bulma Motoru Optimizasyonu .
Onpage: Sitenin önce sayfası üstünde yapılmış olan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler amaçlı kullanılır .
Pagerank ( PR ) : Google'ın sayfalara verdiği sayısal ölçüt . / Yeşil çubuktaki sayı .
Pagerank Güncellemesi: Google'ın sayfa değerlerini tahmini 3 ayda tek yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının tespit edecek aralıklarla aktüellenmesi .
Backlink: Yabancı sitelerden , sizlere verilen bağlantı , köprü , link . / Pagerankın basit taşı .
Trustrank: Sitenin bulma motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen nokta .
Outlink: Sizin yabancı sayfalara verdiğiniz bağlantı , köprü , link .
Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme .
Google Dance: Google mühendislerinin yaptığı algoritmalar üzerindeki güncellemelerden ötürü sıralamalarda olan dalgalanmalar .
Metatag: Web sayfasını Google'a tanıtırken kullanılan kodlar .
Sandbox: Google'ın , optimizasyon uygulamalarında yasadışı yöntemleri seçenleri cezalandırması .
Filtre: Google'ın sandbox ya da ban cezalarından öncesinde verdiği küçük sıralama kayıplarının oluştuğu hüküm türü .
SEF: Açılımı , " Search Engine Friendly " şeklindedir . Sayfa linkini anahtar kelimelerden meydana getirmeyi amaçlar .
Google Panda: Google , bu uygulamasıyla web sitelerini tespit edecek kriterlere yönelik sınıflandırır . Bu tasnif neticesinde çıkan neticelere yönelik de sitelere bulma sonuçlarında yer verir .
Search Engine Hidden: Saklı Bulma Motoru optimizasyonu .
Adsense: Google'ın webmasterlara sunduğu tek reklâm sistemidir . Sayfa içeriğine yönelik reklâm konulur; tıklanma oranı arttığı amaçlı seçim edilir .
Adwords: Google Adsense'in reklâm verenlere yönelik kısmıdır . Para karşılığı reklâmınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz .
Spam: Bulma sonuçlarında yükselme ele geçirmek amaçlı içeriklerin ve anahtar kelimelerin dik sayıda yinelenmesidir .
Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması neticesi onlarca linkin bulunduğu sayfa/site .
Fake PR: Pagerank değerinin düzmece olması . Örneğin; hakikat pagerank değeri 2 olan tek sitenin , pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank kıymetini kendine kopyalaması .
SMO: Toplumsal Basın Optimizasyonu
Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi başka kaynaklarda referans olarak göstermesi .
Orantılı Backlink: Siteye ortaya konulan irtibatların , orantılı tek biçimde aşağı sayfalara da kurulması .