SEO

Arama motoru optimizasyonu  ( Search Engine Optimization )  ,  bulma motorlarının internet sayfalarını ek olarak pratik bir biçimde taramasına imkân imkanı sunan teknik düzenlemelerdir .  İngilizce kısacası  " SEO "   ( Search Engine Optimization )  olarak ifade edilmektedir .  Bununla beraber bulma motorları ,  bulma neticelerini listelerken algoritmik başka bir deyişle matematiksel bir mimari kullanmaktadır .  Bu sebeple internet geliştiricileri; yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya uyarı ederek oluşturmak durumundadır .  İnternetin uygun fiyat anlamdaki gücünün çoğalması neticesinde süratle yaygınlaşmaya başlamıştır .

Site İçi SEO  ( On Page SEO ) [değiştir | kaynağı değiştir]
Site içi düzenlemeler; bulma motorlarının siteyi itinalı bir şekilde okumalarına ve anlamlandırmasına destekçi olabilir .  Bulma motorları; rastgele bir siteyi muhtevası ile değerlendirirken kullanıcı deneyimini gözönünde bulundurur ve algoritmasını o deneyimlere paralel olarak oluşturur .  Esasen bulma motorlarının en büyük maksadı da kullanıcıların aradığı neticeleri onlara sağlamak .

Site içi SEO işlemlerine örneğin  " W3C Geçerlemesi ,  robots . txt ,  uyumlu başlığın kullanılması ,  görsellerdeki çözünürlük kalitesi ,  alan ismi  ( domain )  uygunluğu ,  özgün yazı ,  site hızı "  benzeri metodlar gösterilebilir .

Site Dışı SEO Site dışı SEO inşa etmek amaçlı ansızın çok çeşitli teknikler vardır .  En fenomen olanları ise sitenin kalifiye ve yüksek backlink sayısına sahip olmasıdır .  Backlink ,  bir web sitesinin öbür bir siteye verdiği linktir .  Fakat enbaşta Google olmak üzere tüm bulma motorları; manipüle edilmiş backlinklere karşıdır .  Bunun sebebi ,  backlinklerin bulma motorları nezdinde bir referans olmasıdır .  Dolayısı Ile bulma motorları ,  yapay bir referansı onay etmeyecektir .  Bu anlamda internet sitesine iştirak eden backlinklerin gerçek üyeler aracılığıyla hakikaten verilmesi gerekiyor .  Bunun gerçekleştirilmesi de kalifiye ve insanlar aracılığıyla hakikaten beğenilen web sitesi inşa etmek ve bu internet sitesinde ilgi uygun içerikler yayınlamaktır .  Bu sayede vatandaşların sitenize backlink vermesini sağlayabilirsiniz .

Backlinkler dışında bulma motorları; kullanıcı deneyimlerini gözönünde tutarak web dünyasındaki pekçok sinyalden yararlanır ve algoritmalarını bu sinyaller ile dayandırır .  Toplumsal medyadaki organizasyon ,  marka bilinilirliği benzeri pekçok etken de bulma motorlarının uyarı ettiği alanlardır .  Dolayısı Ile bu alanlardaki etkinliğe de önem verilmelidir .
SEO: Bulma Motoru Optimizasyonu .
Onpage: Sitenin önce sayfası üstünde yapılmış olan anahtar kelime odaklı iyileştirmeler amaçlı kullanılır .
Pagerank  ( PR ) : Google'ın sayfalara verdiği sayısal ölçüt .  / Yeşil çubuktaki sayı .
Pagerank Güncellemesi: Google'ın sayfa değerlerini tahmini 3 ayda tek yenilemesi / Yeşil çubuktaki sayının tespit edecek aralıklarla aktüellenmesi .
Backlink: Yabancı sitelerden ,  sizlere verilen bağlantı ,  köprü ,  link .  / Pagerankın basit taşı .
Trustrank: Sitenin bulma motorları üzerindeki güvenilirliğine verilen nokta .
Outlink: Sizin yabancı sayfalara verdiğiniz bağlantı ,  köprü ,  link .
Link Değişimi: Karşılıklı link alışverişi / linkleme .
Google Dance: Google mühendislerinin yaptığı algoritmalar üzerindeki güncellemelerden ötürü sıralamalarda olan dalgalanmalar .
Metatag: Web sayfasını Google'a tanıtırken kullanılan kodlar .
Sandbox: Google'ın ,  optimizasyon uygulamalarında yasadışı yöntemleri seçenleri cezalandırması .
Filtre: Google'ın sandbox ya da ban cezalarından öncesinde verdiği küçük sıralama kayıplarının oluştuğu hüküm türü .
SEF: Açılımı ,   " Search Engine Friendly "  şeklindedir .  Sayfa linkini anahtar kelimelerden meydana getirmeyi amaçlar .
Google Panda: Google ,  bu uygulamasıyla web sitelerini tespit edecek kriterlere yönelik sınıflandırır .  Bu tasnif neticesinde çıkan neticelere yönelik de sitelere bulma sonuçlarında yer verir .
Search Engine Hidden: Saklı Bulma Motoru optimizasyonu .
Adsense: Google'ın webmasterlara sunduğu tek reklâm sistemidir .  Sayfa içeriğine yönelik reklâm konulur; tıklanma oranı arttığı amaçlı seçim edilir .
Adwords: Google Adsense'in reklâm verenlere yönelik kısmıdır .  Para karşılığı reklâmınızı adsense kullanıcısı sitelerinde yayımlatabilirsiniz .
Spam: Bulma sonuçlarında yükselme ele geçirmek amaçlı içeriklerin ve anahtar kelimelerin dik sayıda yinelenmesidir .
Link Tarlası: Link değişimlerinin abartılması neticesi onlarca linkin bulunduğu sayfa/site .
Fake PR: Pagerank değerinin düzmece olması .  Örneğin; hakikat pagerank değeri 2 olan tek sitenin ,  pagerank değeri 6 olan sitenin pagerank kıymetini kendine kopyalaması .
SMO: Toplumsal Basın Optimizasyonu
Referans Link: Başkalarının sizin linklerinizi başka kaynaklarda referans olarak göstermesi .
Orantılı Backlink: Siteye ortaya konulan irtibatların ,  orantılı tek biçimde aşağı sayfalara da kurulması .